För att du som djurägare ska känna dig trygg är det bra att ha ett litet husapotek hemma och ett akutvårdskit med sig när du och hunden är ute till skogs eller fjälls. Genom att vara förberedd med ett bra husapotek kan du som djurägare både förebygga skador och ge akutsjukvård om olyckan skulle vara framme.

Ett väl genomtänkt och uppdaterat husapotek för hunden inger trygghet. Det ska både kunna ge förebyggande vård hemma och alltid finnas med dig och hunden för att ge akutsjukvård i fält.

I ett akutvårdskit för hunden hittar du koksaltlösning, bakteriedödande lösning, en bunt rena kompresser, bomull på rulle, självhäftande linda (vet wrap), kirurgtejp, sax, pincett, tassockor gärna både vattenavvisande (pawz) och vanliga (cordura), termometer, i samråd med veterinär utvalda akutmediciner för din hund samt naturligtvis ett akutnummer till närmaste veterinär.

I Fjällveterinärens butik hittar du allt du behöver för din hunds husapotek och våra egenproducerade populära akutvårdskit för 100 kr.

Läs mer och få tips på hur du undersöker din hund under Undersökning från nos till svans. För dig som vill lära dig ännu mer håller Fjällveterinären kurser i förebyggande vård och akutsjukvård.

husapoteket

OBS UTÖKADE under jaktperiod 15 aug-15 okt

Må 7-20
Ti 7-20